Tuesday, December 9, 2014

BIODATA


 Salam Pengenalan



Assalamualaikum, Nama saya ialah Mariah Binti Ismail.Saya berasal
dari Pontian, Johor. Saya di besarkan di Ampang, Selangor, Saya di jaga oleh pak cik
yang mengambil saya sebagai anak angkat.Ibubapa saya terdiri dari keluarga yang 
susah.Pak cik saya memberi didikkan dari sekolah rendah hingga menengah.
Walaupun kehidupan saya susah tapi saya tak pernah menghukum diri saya untuk
terus belajar lebih gigih lagi demi masa hadapan.Saya bersekolah di Sekolah
Menengah Ampang Tasik, Ampang Selangor.



Nasib tidak saya kurang baik rupanya keadaan keluarga saya pun susah juga. 
Kehidupannya berniaga untuk menambah rezeki kami sekeluarga dan di kelilingi
hutang yang banyak. Hingga pada satu hari saya membuat keputusan untuk berdikari
sendiri. Saya mula bekerja selepas tamat SPM. Saya bekerja di sebuah pasaraya
mewah di bandaraya besar di KL. Alhandullilah debgab usaha saya dapat melakukan
kerja sambil belajar untuk meningkatkan ilmu dalam bidang perakaunan 


Disinilah mulanya kerjaya baru saya berkerja di sebuah syarikat besar di KL.
Saya amat meminati bidang perakaunan dari zaman sekolah lagi.Dengan izin
allah saya dapat jawatan yang saya idamkan selama ini.Saya bekerja di sebuah
syarikat besar selama 22 tahun lamanya.Mempunyai boss dan kawan-kawan yang
baik sekali.Saya telah membuat keputusan berhenti kerana ingin memulakan
kerjaya baru sambil dapat menguruskan keluarga.


Saya telah berkahwin bersama pilihan hati saya bernama Azhar Bin Omar.Saya
juga mempunyai 3 orang anak lelaki, Kami sekeluarga amat bahagia sekali terutama
dengan sikap suami saya yang seorang yang baik hati,penyanyang dan penyabar
sekali dalam segala hal.Segala keperluan kami sekeluarga di penuhi.


Tapi saya dah biasa kerja dan dah biasa tak suka nak menyusahkan orang lain
terutama jika saya ingin membeli sesuatu.Saya ingin mencari duit tambahan untuk
menolong suami saya.Saya berazam ingin membuka butik pakaian sendiri dalam
masa terdekat ini.Saya juga menjalankan kerja free lunch sebagai unit trust cimb
consultant.Alhamdulilah kerjaya ini juga dapat menambahkan pendapatan saya.
Saya akan meneruskan kerjaya consultant ini untuk selama-lamanya.



Pada suatu hari saya membaca blog mengenai Akademi Bekerja Di rumah (ABDR). Saya tertarik hati ingin mempelajari bidang baru ini.Walaupun saya kurang mahir tentang computer sangat.Saya berazam ingin melakukannya hingga berjaya.Guru online Anys Idayu Zakaria adalah seorang guru yang tak jemu membimbing saya untuk berjya melakukannya sendiri.Walaupun memerlukan masa yang lama sikit, Saya juga mengharapkan semua suri rumah pun boleh melakukannya. Sama-samalah kita menjadi seorang usahawan yang berjaya kelak. Salam kasih dan sayang untuk semua.


Semoga rezeki kita ini dapat kita kongsikan kepada sesiapa saja asalkan dapat melakukannya bersungguh-sungguh Dan ajar diri kita semua agar sentiasa membuat plan membuat pelaburan di Cimb unit amanah secara islamic yang memberi keuntungan yang tinggi 10-15% untuk jangka masa yang panjang. Tapi bila kita dapat plan untuk berhenti kerja simpanan kita dah boleh buat apa yang kita nak lakukannya.Simpan sikit-sikit lama lama jadi bukit.
       

No comments:

Post a Comment